This paper analyses the nature and complexity that characterize the broader policy and political conditions of teachers’ initial learning within and across three different national settings.... Show moreThis paper analyses the nature and complexity that characterize the broader policy and political conditions of teachers’ initial learning within and across three different national settings. Drawing upon Peck and Theodore’s (2015) transnational notion of ‘fast policy’, we show how broader, more neoliberal policies and associated policy artefacts constitute specific, national initial teacher education policies in Norway, Netherlands and Australia. At the same time, we also indicate how more hegemonic ideas and ideals mutate as part of these policy mobilities, thereby problematizing more performative policy discourses. We do so by identifying and reflecting on how the ‘markers’ of fast policy are developed and how they are simultaneously challenged by alternative context-responsive conceptions of professional learning. In this way, we indicate how even as neoliberal instantiations of fast policy mobility unfold within specific national contexts, context relevant approaches to teachers’ learning also exist, which can challenge performative policy conditions. Show less
Hoe kiezen we wat de school moet meegeven aan de volgende generatie, als elke groep in de samenleving daar anders over denkt? Waarom mag de één wel met steun van de overheid programma's maken voor... Show moreHoe kiezen we wat de school moet meegeven aan de volgende generatie, als elke groep in de samenleving daar anders over denkt? Waarom mag de één wel met steun van de overheid programma's maken voor omroep of theater, en de ander niet? Wat moet worden onderzocht als niet elk onderzoek kan worden betaald? In een land waar geen enkele meerderheid zomaar zijn wil kan opleggen, zijn dat lastige vragen. "In de regel vrij" laat zien hoe Nederland in de afgelopen eeuw op eigen wijze vorm gaf aan onderwijs, cultuur en wetenschap. Een bijzondere ervaring, die bij de vraagstukken van de toekomst nog van nut kan zijn. Dit toegankelijke en rijk geïllustreerde boek verschijnt bij het honderdjarig bestaan van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het beschrijft een eeuw in thema's, van burgerschap tot wetenschap en van media tot Mammoetwet. Daarnaast bevat het bijzondere interviews met alle oud-ministers sinds 1973. Show less