Games and other forms of play are core human activities, as vitally constitutive of cultural and social practices in the past as they are today. Consequently, play, games and fun should be central... Show moreGames and other forms of play are core human activities, as vitally constitutive of cultural and social practices in the past as they are today. Consequently, play, games and fun should be central in archaeological theory, but our review shows they are anything but. Instead, very few studies deal with these concepts at all, and most of those that do focus on how the affordances play offers link it to ritual, power or other ‘more serious’ phenomena. Here, we offer an explanation as to why play has taken such a backseat in archaeological thought and practice, relating it to the ambivalent aesthetics of having fun with the past in our own discipline. Building on our own playful practices and those of other scholars in the ancient board gaming and archaeogaming communities, we propose a move towards a more playful archaeology, which can provide us with a new window into the past as well as into our own professional practices. Show less
Ubisoft's Assassin's Creed series is one the entertainment industry's most popular titles set in the past. With a new game released on an annual basis-each full of distinct historical places,... Show moreUbisoft's Assassin's Creed series is one the entertainment industry's most popular titles set in the past. With a new game released on an annual basis-each full of distinct historical places, events, and people-the series has unfolded across post-classical history, from the Levant during the Third Crusade to Victorian-era London. The 2017 release of Assassin's Creed: Origins, which entailed a massive reconstruction of Hellenistic Egypt, pushed the series even further back in time. With it, Ubisoft also launched its Discovery Tour, allowing players to explore the game's setting at their leisure and without combat. These trends continued in 2018's Assassin's Creed: Odyssey, set in Greece during the Peloponnesian War. This review discusses the narrative, world, and gameplay of the latest Assassin's Creed within the series more broadly. We provide a critical appraisal of the experience that Odyssey offers and link it to this question: in the Assassin's Creed series, do we engage in meaningful play with the past, or are we simply assassinating our way through history? Show less
In onze moderne tijd wordt aan het goed functioneren van infrastructuur grote aandacht besteed. In het hier gepresenteerde onderzoek heb ik getracht aan te tonen dat ook in de Grieks-Romeinse... Show moreIn onze moderne tijd wordt aan het goed functioneren van infrastructuur grote aandacht besteed. In het hier gepresenteerde onderzoek heb ik getracht aan te tonen dat ook in de Grieks-Romeinse wereld de doorstroming als een cruciaal punt werd beschouwd. Niet alleen de infrastructuur zelf, ook datgene wat via de infrastructuur wordt getransporteerd moet aan hoge kwaliteitseisen voldoen om de (Grieks-Romeinse) stad leefbaar te houden. Evenals tegenwoordig werd ook in de Grieks-Romeinse wereld het functioneren van een stad of gebied soms vergeleken met een menselijk lichaam. In beide gevallen is sprake van voedsel- en drinkwatervoorziening, uitscheiding van afvalproducten en een interne infrastructuur die de producten naar en van hun plaats moet brengen en als zodanig de stad c.q. het lichaam in stand moet houden. Wanneer de infrastructuur echter niet meer kan functioneren __ te weinig capaciteit, een onderbreking of een verkeerde inhoud __ komt de doorstroming in gevaar en lopen lichaam en stad de kans ziek te worden met uiteindelijk de dood als gevolg. De infrastructuur m__t in bedrijf zijn en blijven. Stadsbesturen zagen in dat iedereen baat had bij een goed functionerende stad en troffen voorzieningen om de leefbaarheid van een stad te optimaliseren. Show less