Leiden University Scholarly Publications

Your Search

Enabled Filters

  • (-) = IJzendoorn, M.H. van
  • (-) ≠ Schoenmaker, C.
  • (-) ≠ Reijman, S.
  • (-) = Veer, R. van der

Refine Results

Search results

  • RSS Feed
(1 - 20 of 20)
Early full-time day care, mother–child attachment, and quality of the home environment in Chile: Preliminary findings
Childcare in Mapuche and non-Mapuche families in Chile: The importance of socio-economic inequality
Bowlby before Bowlby: The sources of an intellectual departure in psychoanalysis and psychology
Reconstructing the mind. Replicability in research on human development
Vygotsky's legacy: understanding and beyond. An introduction
Introduction
Early Childhood attachment and later problem solving: A Vygotskian perspective
Beekmans blijde boodschap
Gehechtheid en cognitie: een longitudinaal onderzoek naar de relatie tussen affectieve en cognitieve ontwikkeling in de voorschoolse periode
Pedagogische impressies I, II, III. Bijdragen aan de tweede congresdag THP te Leiden, 18 mei 1985
Vygotsky's theory of the higher psychological processes
De internationale status van de pedagogiek
Klaus F. Riegel and dialectical psychology: In search for the changing individual in a changing society
Main currents of critical psychology. Vygotskij, Holzkamp, Riegel
Simons inductivistische benadering van de ontdekking
Vygotskij's cultuurhistorisch theorie. Kritiek op het onderscheid tussen lagere en hogere psychische process
Holzkamp's critical psychology and the functional-historical method: a critical appraisal
Discoverabilia in de ontdekkingskontekst
Gehechtheid van jonge kinderen aan een object
Kritische Psychologie. Drie stromingen