De skatevriendelijke stad heeft de toekomst. Wereldwijd nemen gemeenten urban sports steeds concreter op in hun stadsontwikkeling. Andersom vindt die toenadering ook plaats. In plaats van een... Show moreDe skatevriendelijke stad heeft de toekomst. Wereldwijd nemen gemeenten urban sports steeds concreter op in hun stadsontwikkeling. Andersom vindt die toenadering ook plaats. In plaats van een strijd om ruimte of een tegendraadse houding, doet een groeiende groep skaters voorstellen om de openbare ruimte te verbeteren. Eigenlijk heel logisch: onder skaters bevinden zich ook architecten, beleidsmakers, docenten en onderzoekers. In dit artikel belicht ik drie steden waarin deze nieuwe samenwerking leidt tot skateplekken die positief bijdragen aan de openbare ruimte. Show less
Skaters horen bij de stad, als gangmakers, als creatievelingen én als steeds belangrijkere doelgroep voor planologen. Maar het is niet al goud wat er blinkt. Skatestoppers - van die uitstulpingen... Show moreSkaters horen bij de stad, als gangmakers, als creatievelingen én als steeds belangrijkere doelgroep voor planologen. Maar het is niet al goud wat er blinkt. Skatestoppers - van die uitstulpingen op straatmeubilair om skaters en andere ongewenste mensen te weren - maken vooral zichtbaar dat moderne steden en structurele uitsluiting hand in hand gaan. Show less
Many educators accept the idea that we need to systematically assess the performance of our students. Easily accessible writing tools complicate the practice of assessment: how do we gauge whether... Show moreMany educators accept the idea that we need to systematically assess the performance of our students. Easily accessible writing tools complicate the practice of assessment: how do we gauge whether an assignment is original work? In the age of AI, academic integrity is at stake – or so we’re told. Show less
A coalition of educators believes that ChatGPT will kill the essay. But should we really fear the algorithms used in large language models? Anthropology has the generative potential to re-evaluate... Show moreA coalition of educators believes that ChatGPT will kill the essay. But should we really fear the algorithms used in large language models? Anthropology has the generative potential to re-evaluate teaching practices that attend to the use of emergent technologies in the classroom. Show less
In this paper, we explore the ways in which we can employ arts-based research methods to unpack and represent the diversity and complexity of journalistic experiences and (self) conceptualisations.... Show moreIn this paper, we explore the ways in which we can employ arts-based research methods to unpack and represent the diversity and complexity of journalistic experiences and (self) conceptualisations. We address the need to reconsider the ways in which we theorise and research the field of journalism. We thereby aim to complement the current methodologies, theories, and prisms through which we consider our object of study to depict more comprehensively the diversity of practices in the field. To gather stories about journalism creatively (and ultimately more inclusively and richly), we propose and present the use of arts-based research methods in journalism studies. By employing visual and narrative artistic forms as a research tool, we make room for the senses, emotion and imagination on the part of the respondents, researchers and audiences of the output. We draw on a specific collaboration with artists and journalists that resulted in a research event in which 32 journalists were invited to collaboratively recreate the "richness and complexity" of journalistic practices. Show less