Ubisoft's Assassin's Creed series is one the entertainment industry's most popular titles set in the past. With a new game released on an annual basis-each full of distinct historical places,... Show moreUbisoft's Assassin's Creed series is one the entertainment industry's most popular titles set in the past. With a new game released on an annual basis-each full of distinct historical places, events, and people-the series has unfolded across post-classical history, from the Levant during the Third Crusade to Victorian-era London. The 2017 release of Assassin's Creed: Origins, which entailed a massive reconstruction of Hellenistic Egypt, pushed the series even further back in time. With it, Ubisoft also launched its Discovery Tour, allowing players to explore the game's setting at their leisure and without combat. These trends continued in 2018's Assassin's Creed: Odyssey, set in Greece during the Peloponnesian War. This review discusses the narrative, world, and gameplay of the latest Assassin's Creed within the series more broadly. We provide a critical appraisal of the experience that Odyssey offers and link it to this question: in the Assassin's Creed series, do we engage in meaningful play with the past, or are we simply assassinating our way through history? Show less
In onze moderne tijd wordt aan het goed functioneren van infrastructuur grote aandacht besteed. In het hier gepresenteerde onderzoek heb ik getracht aan te tonen dat ook in de Grieks-Romeinse... Show moreIn onze moderne tijd wordt aan het goed functioneren van infrastructuur grote aandacht besteed. In het hier gepresenteerde onderzoek heb ik getracht aan te tonen dat ook in de Grieks-Romeinse wereld de doorstroming als een cruciaal punt werd beschouwd. Niet alleen de infrastructuur zelf, ook datgene wat via de infrastructuur wordt getransporteerd moet aan hoge kwaliteitseisen voldoen om de (Grieks-Romeinse) stad leefbaar te houden. Evenals tegenwoordig werd ook in de Grieks-Romeinse wereld het functioneren van een stad of gebied soms vergeleken met een menselijk lichaam. In beide gevallen is sprake van voedsel- en drinkwatervoorziening, uitscheiding van afvalproducten en een interne infrastructuur die de producten naar en van hun plaats moet brengen en als zodanig de stad c.q. het lichaam in stand moet houden. Wanneer de infrastructuur echter niet meer kan functioneren __ te weinig capaciteit, een onderbreking of een verkeerde inhoud __ komt de doorstroming in gevaar en lopen lichaam en stad de kans ziek te worden met uiteindelijk de dood als gevolg. De infrastructuur m__t in bedrijf zijn en blijven. Stadsbesturen zagen in dat iedereen baat had bij een goed functionerende stad en troffen voorzieningen om de leefbaarheid van een stad te optimaliseren. Show less
This thesis studies a selection of narrative works published in Argentina between 2001 and 2005, period known as post-crisis, which makes up a corpus denominated "the narrative of the youth"... Show moreThis thesis studies a selection of narrative works published in Argentina between 2001 and 2005, period known as post-crisis, which makes up a corpus denominated "the narrative of the youth" characterized by narrative accounts focused on the link between the young and their past. The analysis of the short story "Cría de Asesinos" and the novel Esto por ahora by Andrés Rivera, El origen de la tristeza by Pablo Ramos, Delivery by Alejandro Parisi and Perdida en el momento by Patricia Suárez, is carried out using methodological tools taken from the field of narratology considering these texts pay particular attention to the category of narrator. The narrative voice and others resources create narrations in which the distance or the appropriation of stories told by adults to the young heads to a reflexion about the narration itself. Seeing that the past is filled with unsolvable silences, the young try to make sense of what is unknown about oneself. In conclusion, the failures in the narration allow that each appropriation of the incomplete meanings finds a partial resolution in writing as a space for the antagonistic encounter between the subject and the narration of his life; between the narration and the history. Show less