Skip to main content
Leiden University
Scholarly Publications
Home
Submit
About
Select Collection
All collections
This collection
Academic speeches
Dissertations
Faculty of Archaeology
Faculty of Governance and Global Affairs
Faculty of Humanities
Faculty of Science
Faculty of Social and Behavioural Sciences
Leiden Journals, Conference Proceedings and Books
Leiden Law School
Leiden University Press
Medicine / Leiden University Medical Centre (LUMC)
Research output UL
Search box
Your Search
Enabled Filters
(-)
≠ Closed access
(-)
= Leiden University Graduate School of Teaching (ICLON)
Sort Options
Date (year)
Author / Creator
Title
Refine Results
Resource Type
Article / Letter to editor
(16)
+
-
Internal report
(5)
+
-
Inaugural lecture
(2)
+
-
Availability
Open access
(24)
+
-
Creation Date
2005
(7)
+
-
2002
(4)
+
-
2004
(4)
+
-
2006
(3)
+
-
2016
(3)
+
-
Collection
Academic speeches
(2)
+
-
Topic
selectie
(4)
+
-
ICLON
(2)
+
-
Vwo-eindexamen
(2)
+
-
rapport
(2)
+
-
studiesucces
(2)
+
-
voorspellende waarde van Vwo-cijfers
(2)
+
-
Show more
Author
Driel, J.H. van
(6)
+
-
Gruijter, D.N.M. de
(5)
+
-
Verloop, N.
(5)
+
-
Beijaard, D.
(4)
+
-
Meijer, P.C.
(3)
+
-
Yildiz, M.
(3)
+
-
t Hart, J.
(3)
+
-
Hulshof, H.
(2)
+
-
Jong, O. de
(2)
+
-
Rijst, R.M. van der
(2)
+
-
Snoek, M.
(2)
+
-
Veen, K. van
(2)
+
-
Show more
Language
en
(19)
+
-
Search results
(1 - 20 of 24)
Pages
1
2
›
››
show grid
show list
save search
Streun, A. van; Kop, P.M.G.M
2017
Het ontwerpen van wiskundige denkactiviteiten onderbouw havo-vwo. Implementatie examenprogramma havo/vwo 2015
External research report
open access
Rijst, R.M.van der; Snoek, M.; Driel, J.H. van
2016
Geschikt voor het vak?
Article / Letter to editor
open access
Snoek, M.; Rijst, R.M. van der; Verseveld, M. van; Tigelaar, E.H.; Van Driel, J.H.
2016
Studeren als recht of voorrecht: wie is er gebaat bij selectie aan de poort?
Article / Letter to editor
open access
Vereijken, M.W.C.; Rijst, R.M. van der; Beaufort, A.J. de; Driel, J.H. van; Dekker, F.W.
2016
Fostering first-year student learning through research integration into teaching: Student perceptions, beliefs about the value of research and student achievement.
Article / Letter to editor
open access
Driel, J.H. van
2008
Van een lerende vakdocent leer je het meest
Inaugural lecture
open access
Gruijter, D.N.M. de; Yildiz, M.; t Hart, J.
2006
Vwo-examenresultaten en succes in de propedeuses Geschiedenis en Psychologie: Deelonderzoek van experimenten met selectie: selectie op basis van vooropleidinggegevens
Internal report
open access
Gruijter, D.N.M. de; Yildiz, M.; t Hart, J.
2006
Vwo-examenresultaten en succes in de propedeuse Rechten
Internal report
open access
Gruijter, D.N.M. de
2006
Over verenigingslidmaatschap en studiesucces
Internal report
open access
Aegerter-Wilmsen, T.; Janssen, F.J.J.M.; Hartog, R.; Bisseling, T.
2005
Digital learning material for model building in molecular biology
Article / Letter to editor
open access
Jong, O. de; Driel, J.H. van; Verloop, N.
2005
Preservice teachers’ pegagogical content knowledge of using particle models in teaching chemistry
Article / Letter to editor
open access
Hulshof, H.; Verloop, N.
2005
Do teachers need instructional analogies to teach mother-tongue (L1)? – Teachers’ perceptions and representations of difficult topics in mother-tongue education. L1
Article / Letter to editor
open access
Veen, K. van; Lasky, S.
2005
Emotions as a lens to explore teacher identity and change: Different theoretical approaches
Article / Letter to editor
open access
Veen, K. van; Sleegers, P.; Ven, P. van de
2005
One teacher's identity, emotions and commitment to change: a case study into the cognitive-affective processes of a secondary school teacher in the context of reforms
Article / Letter to editor
open access
Klein, S.R.E.
2005
Understanding History Teaching
Article / Letter to editor
open access
Gruijter, D.N.M. de; Yildiz, M.; t Hart, J.; Béguin, A.A.
2005
Presteren in het VWO en het HO. Deelonderzoek van experimenten met selectie: selectie op basis van vooropleidingsgegevens
Internal report
open access
Gruijter, D.N.M. de
2004
Gewogen loting bij Psychologie: Onderzoek met betrekking tot de toelatingsselectie bij de opleiding Psychologie in 2004/2005
Internal report
open access
Jong, O. de; Driel, J.H. van
2004
Exploring the development of student teachers' PCK of the multiple meanings of chemistry concepts
Article / Letter to editor
open access
Ponte, P.; Ax, J.; Beijaard, D.; Wubbels, T.
2004
Teachers’ development of professional knowledge through action research and the facilitation of this by teacher educators
Article / Letter to editor
open access
Beijaard, D.; Meijer, P.C.; Verloop, N.
2004
Reconsidering research on teachers' professional identity
Article / Letter to editor
open access
Aken, M. van; Fieseler, R.; Hangyi, I.; Romijn, T.; Tuijl-Ferwerda, J. van; Driel, J.H. van; Justi, R.
2003
'In het model kun je het makkelijker uitbeelden dan het in werkelijkheid is’. Het gebruik van modellen en modelleeractiviteiten bij schei- en natuurkunde.
Article / Letter to editor
open access
2010-07-05T00:00:00Z
Pages
1
2
›
››